Kardiologija

Bolesti srca i krvnih sudova

Bolesti srca i krvnih sudova predstavljaju najveći problem današnjeg savremenog čoveka. Statistički, bolesti srca i krvnih sudova su danas najčešći uzrok smrti.

Kardiologija pripada oblasti medicine koja izučava bolesti srca i krvnih sudova.

Naziv srce potiče od latinske reči COR ili CORDIS, grčki CARDIA, predstavljajući mišićnu pumpu koja svojim ritmičkim kontrakcijama prima krv iz vena I potiskuje je u arterije. Na ovaj način srce omogućava stalni protok krvi kroz cirkulacioni sistem I normalnu razmenu materija u tkivima. Kod bolesti srca, najčešća je koronarna bolest, koja je poznata I kao ishemijska bolest srca. Ovo je naziv za grupu bolesti srca koje nastaju usled smanjenog krvnog protoka kroz srčane arterije. Najčešći uzrok smanjenog protoka krvi kroz krvne sudove srca jeste tzv. ateroskleroza. Posledica koronarne bolesti srca je koronarna insuficijencija, tj. stanje premale ponude I prevelike potrebe srčanog mišića za kiseonikom.

Oblici koronarne bolesti srca su: stabilna angina pectoris, nestabilna angina pectoris, akutni infarct miokarda, srčana insuficijencija, poremećaj srčanog ritma tj. aritmija, ishemija srca bez simptoma I sl.

Krvni sudovi se grupišu prema tome da li mogu dovesti ili odvesti krv od srca I prema veličini. Arterije I manje arteriole odvode krv od srca do kapilara koje su povezane sa manjim venama I kroz koje protiče krv do većih vena koje dovode krv natrag u srce. Najmanji krvni sudovi, odnosno kapilari se sastoje samo od sloja endotelijuma, dok ostali krvni sudovi imaju I tanke slojeve drugih proteina, npr. kolagen I elastin.

Bolesti krvnih sudova može biti Angiopatija od kojih dalje ide oboljenje velikih krvnih sudova koje se još naziva I makroangiopatija I oboljenje malih krvnih sudova tj. mikroangiopatija I mnoge druge bolesti.

U poliklinici Panacea, rano otkrivanje i adekvatnu terapiju sprovodi internista-kardiolog profesor dr. Slobodan Obradović.

Bolesti srca i krvnih sudova Infarkt miokarda Koenzim Q10 Koronarne arterije Srcani zalisci